مسیر سودآوری - قسمت 2

معامله گری

در قسمت اول این مقاله به توضیح " اولین مرحله از مسیر پیشرفت در معامله‌گری " پرداختیم. در این قسمت درباره مراحل دوم و سوم صحبت می‌کنیم.

مرحله دوم : مبتدی پیشرفته

در مرحله دوم، ما افق‌های روبرویمان را گسترش می دهیم و قیمت‌های بیشتری را نسبت به مرحله مبتدی بررسی می کنیم. ما اکنون در حال عبور از مرحلـه مبتـدى به مبتدی پیشرفته هستیم. مبتدی پیشرفته موسیقی، نوت های اصلی را یاد می گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد تا موسیقی دلپذیری بـرای خـودش و شنوندگان بنوازد و از توانایی جدیدی که کسب کرده است، لذت ببرد. بگذارید تفاوت‌های مرحله اول و دوم را بررسی کنیم.

مرحله اول در ریاضی اعداد و حساب را بررسی می کند و مرحله دوم به بررسی هندسه فضایی می پردازد. موسیقی در مرحله ی اول به بررسی تون‌های صدا می پردازد و در مرحله دوم به بررسی آهنگ می پردازد. در این مرحله فراتر از یک بُعد را بررسی می کنیم و اطلاعاتی واضح می شود که در مرحله اول معلوم نبودند. در بازار مثال‌هـای مرحله دوم فراکتال و امواج الیوت هستند، تـایم فریم در این مرحله از بررسی دو قیمت متوالی به بررسی ۱۴۰ قیمت یا بیشتر تغییر می کند. در این مرحله تمامی معامله‌گران قطعاً به بن‌بست خواهند رسید. حال باید دید آیا معامله گران انگیزه‌ای کافی دارند که به ناامیدی و خستگی حاصل از بازار و تجربه در این مرحله غلبه کنند؟

UiVWuPqm92R3pWhMGRKXQsIM3JVr49kSBr0j1Cih.png

درست مانند خستگی حاصل از عدم تعادل در مقابل جاذبه در یاد گرفتن دوچرخه سواری که کمک می کند تعادل را یاد بگیرد، زیان‌هایی که در بازار حاصـل مـی شـود کمک می کند که بیشتر در مورد خود و نقاط تعادل در بازار اطلاعات کسب گردد. فراکتال و امواج الیوت ابزارهایی هستند که زیربنـای بـازار را بـرای مـا مشخص می کنند. امواج الیوت برایمـان جهت حرکت صعودی یا نزولـی بـازار را مشخص می کند. استراتژی ما این است که با آنالیز امواج الیوت بـتـوان از ۹۰٪ هـر رونـد سـود گرفت و با استراتژی‌های جایگزین می توان حتی از ۱۰٪ باقی مانده نیز سود کسب کرد. معامله کردن درست مانند شروع یک شرکت تولیدی است. اولین چیزی که شما باید انجام دهید تولید یک محصول با کیفیت است یا اینکه باید استرداد جنس از دست مشتری ناراضی را متحمل شوید. هنگامی که مشتری از محصولات شما راضی باشد می‌توانید تولید خود را افزایش دهید و به سود بیشتری دست پیدا کنید. اگر شما نتوانید این کار را انجام دهید، یا راهکار اشتباهی را انتخاب کرده‌اید یا اینکه تکنیک را به درستی انجام نمی دهید.

مبتدی پیشرفته به تولید کننده سود ثابت در بازار تبدیل می شود. حرکت بعدی این است که مرحله دوم را کامل کنید. جایی که می‌توان شروع به معاملات وسيع‌تر کرد به صورتی که توانایی‌های مرحله اول و دوم به صورت خودکار در ذهن شما شکل می گیرد. در این مرحله معامله‌گر به مرحله‌ای خواهد رسید که جزو ۳ درصـد از معامله‌گران برتر قرار خواهد گرفت. در این مرحله پول و سرمایه واقعی از معاملات خود به دست می آورید.

مرحله سوم : معامله‌گر با صلاحیت

در مرحله سوم، محصل پیانو می تواند دقیقا از روی نـوت‌هـا بـه صـورت دقیـق آهنگ را بنوازد. هر نوت بر اساس ارزشش دقیق نواخته می‌شود. با صلاحیت بـودن بـه این معناست که دستورات را دقیقاً پی گیری کنید، همانطور کـه نـوت‌هـا روی برگه نوشته شده است. در بازار، با صلاحیت بودن به این معناست که سرمایه تان را افـزایش دهید و دقیقاً چیزی را که بازار می گوید، انجام دهید. هنگامی که می گوید خرید کنید خرید انجام دهید و هنگامی که می گوید باید فروش کنید معامله فروش کنید و هنگامی که می گوید معامله نکنید در آن زمان معامله‌ای انجام ندهید.

i7VPjpnxvaSdtFL8wZNDSwm6t2oAGEZrbJh7nvJQ.jpg

مرحله سوم دنیای جدیدی را شروع می کند. در تاریخ این مرحله با انقلاب صنعتی مشخص می شود، هنگامی که فرصت‌ها و سودهای جدیدی به علت درک جدید و متفاوت از تولیدات و اقتصاد ایجاد گردید.

در ریاضی این مرحله با جبر مشخص میشود که به ما اجازه می دهد مسـاله‌هـا را بدون داشتن داده‌های عددی مشخص حـل کـنـیم. اجـازه می دهد X را بـه عنـوان فاکتوری مجهول پیدا کنیم. این مراحل ابتدایی شروع درک بی نظمی است. مرحله سوم شروع بررسی چیزی است که مردم آن را علت می‌نامند تا اینکه به بررسی معلول و پدیده‌ها پرداخته شود. ابـزار بـازار در این مرحله تکنیک‌هـای سـودگیری هستند که اجازه می‌دهند حـداکثر سـود ممکـن را با پایش ساختارهای نامرئی و زیربنایی به دست آورد. این مرحله اجازه می‌دهد که همراه بازار باشید و هر لحظه با ریتم بازار حرکت کنید. همچنین این مرحله اجازه می‌دهد که آنالیز اشتباه و غيـر مرتبط با بازار را درک نمایید. اگر آنالیز اشتباه باشد استراتژی درست این است که معامله را متوقف کنید و در جهت عکس معامله را آغاز کنید. اگر تحلیل غیـر مرتبط با بازار بود، بهترین کار خروج از معامله است.

هدف معامله پرسود این است که در یک روند مشخص حداکثر سود ممکن را از بازار حاصل کرد و اجازه داد که بازار استراتژی مناسب را انتخاب کند. معامله پرسود بیشترین سود و کمترین زیان متناسب با سرمایه‌تان را فراهم می کند. در این مرحله شما وقت بسیار زیادی در روز را اختصاص به معامله نمی دهید. اکثر معامله‌گران وقت بسیار زیادی را در روز به معامله کردن اختصاص می دهند و بسیاری از فرصت‌هایی که بازار به آنها پیشنهاد می‌دهد را از دست می‌دهند. هنگامی که به مرحله سوم برسید شما یک حرفه‌ای هستید که از معاملـه‌هـایتـان لذت می برید. شما با ساختار زیربنایی و نامرئی بـازار آشـنا هستید و دیگر نیازی به شنیدن نظر دیگران در مورد بازار و تحلیل هایشان ندارید. دیگـر نیـاز بـه خـوانـدن مجلات و روزنامه‌های تحلیل بازار ندارید و دیگر به اخبـار و تحلیـل هایشان در مـورد بازار گوش نمی‌دهید و پول خود را صرف عضویت در گروه‌های تحلیل‌گری نمی کنیـد. این‌ها نیمی از معامله هستند، نیم دیگر قطعاً به خود معامله‌گر برمی گردد.

هزاران موزیسین هستند که از فرانک سیناترا بـا اسـتعدادتر بودنـد ولـی هـنـوز رکوردهای او بیشترین فروش را در سطح جهان دارد. تفاوتی که او را از دیگران متمایز کرد و موجب فروش رکوردهایش و دست یابی به سود فراوان شد این بود که او ترانه را همان گونه که نوشته شده بود نمی خواند. او با احساسات خـود چیـزی را به شعر اضافه می کرد. بیشترین تحرک در این ۵ مرحله پیشرفت از یک مبتدی تا فرد حرفه‌ای میان مرحله سوم و چهارم وجود دارد. در مرحله چهارم شما در مـورد بـازار به بصیرت و شهودی دست پیدا می‌کنیـد کـه غالبـاً درست است. شـمـا سـاختار و توانایی‌های خود را تغییر می‌دهید تا همراه با ساختار بازار شوید. در مرحلـه چهارم، پیروزی در مسیر با حداقل مقاومت شکل می گیرد.

در قسمت بعدی این مقاله در مورد " مراحل چهارم و پنجم مسیر پیشرفت در معامله‌گری " صحبت خواهیم کرد.

 

برگرفته از کتاب " معاملات سودآور به روش Chaos " – نوشته بیل ویلیامز

 

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©