چگونه یک معامله گر حرفه ای شوم - قسمت 1

معامله گری


این مقاله که از کتاب بی نظیر "معامله گر منظم" نوشته مارک داگلاس برداشت شده، سعی دارد که مراحل تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای و کارکشته را به شما آموزش دهد و این واقعیت را به شما بگوید که هرگز دلیلی برای مقصر دانستن بازارها در زمان کسب نتایج ناگوار وجود ندارد، بازارها تعیین نمی کنند که شما چه موقع معامله کنید، چه مدت در معامله بمانید و چه موقع از آن خارج شوید. شما زمانی به این خودباوری دست پیدا خواهید کردکه برای معامله کردن یک سری قوانین و رهنمون هایی تعیین کنید و بدانید که همیشه و بدون تردید از آن قوانین تبعیت خواهید کرد.

v7BpVMMVlXZ3Xgq9bXQIKpmprJ6HhETHgAb6t8UX.jpg

برای اینکه در بازار به اهداف خود برسید، لازم است تا شرایط تعامل خود با محیط را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که نمی توانید به طور فیزیکی عملکرد بازارها را کنترل کنید، شما تنها قادرید، درک خود از بازارها را کنترل کنید تا بتوانید بالاترین درک از واقعیت را داشته باشید. هر معامله گری طبق فرایند انتخاب کردن و تصمیم هایی که به واسطه این انتخاب ها می گیرد، تجربه خود از بازارها را خلق می کند. اگر شما درستی این مفهوم را بپذیرید، متوجه خواهید شد که هرگز دلیلی برای مقصر دانستن بازارها در زمان کسب نتایج ناگوار وجود ندارد. بازارها به شما بدهکار نیستند، تنها شما و خود شما مسئول اتفاق هایی هستید که برایتان پیش می آید. هرچه زودتر این مسئولیت را بپذیرید تعامل برقرار کردن با بازار برایتان آسان تر خواهد شد.

بسیاری از افراد دوست ندارند قوانین معامله برای خود وضع کنند، زیرا باور دارند وقتی این کار را بکنند، دیگر نمی توانند آنها را تغییر دهند، اما گامهایی که در این مقاله به شما گفته میشود به شما کمک می کند تا از سطوح مقدماتی پیشرفت به سطوح بالاتری برسید و این مهارت ها در صورت یادگیری به قسمتی از وجود شما تبدیل می شوند. برای اینکه بتوانید بطور مداوم در بازار سود کنید به جای اینکه بازار به طور مداوم پول شما را ببرد، لازم است که این مهارتها را بیاموزید.

گام اول

متمرکز ماندن روی چیزی که لازم است بیاموزید.

JSxfXFXmw8jKUvDmn5lYEYnKJcTUSsjgLDqfRVy7.png

ممکن است لازم باشد که دیدگاه یا توجه خود در معامله را تغییر دهید. شاید تاکنون تمرکز شما روی کسب درآمد بوده است. تفاوت زیادی بین تمرکز کردن روی پول و تمرکز کردن روی معامله وجود دارد؛ تمرکز روی معامله موجب می شود تا هر آنچه لازم است یاد بگیرید را مشخص کنید. دیدگاه اول موجب می شود تا شما روی آنچه که بازارها به شما می دهند و از شما می گیرند توجه خود را معطوف دارید. دومین دیدگاه موجب می شود تا شما توجه خود را روی توانایی خود برای کسب پول بگذارید. در دیدگاه اول، شما قسمتی از مسئولیت را بر عهده بازارها می گذارید تا برای شما کاری انجام دهند. در دیدگاه دوم، شما مسئولیت را خود بعهده می گیرید.

گام دوم

برخورد با ضرر و زیان

CRd8jRg3aQsAFZGfLPnVB2g7rPt8uYwLb4WLNGWp.jpg

در هر معامله احتمالی، ضرر و زیان را از قبل تعریف کنید. منظور از "از قبل تعریف کردن" این است که تعیین کنید چه اتفاقی باید در بازار رخ دهد تا شما متوجه شوید که این معامله دیگر یک فرصت خوب محسوب نمی شود. حداقل در زمانی که شما در حال معامله هستید، دیگر یک فرصت محسوب نمی شود.

وقتی باورهای شما درباره ضرر و زیان شکل جدیدی پیدا کنند، دیگر احتمال داشتن معامله ای ناموفق موجب رنج شما نخواهد شد. موفق ترین معامله گران، ساختار باورهای خود را زمانی عوض کرده اند که یک یا چند فرصت را از دست داده بودند و سپس به این نتیجه رسیدند که چیزی برای ترسیدن وجود نخواهد داشت. پس پذیرفتن اینکه ضرر و زیان غیر قابل اجتناب است، یک مهارت معاملاتی محسوب می شود که بی شک یادگیری آن برای همه سخت است، اما این مهارت جزئی ضروری از تمام مهارتهایی است که لازم است یاد بگیرید تا یک معامله گر موفق شوید. به محض شناسایی فرصت معامله، آن را انجام دهید. وقتی میزان ضرر و زیان از قبل تعریف شده است، دیگر چیزی برای سبک سنگین کردن و قضاوت کردن باقی نمی ماند.

گام سوم

متخصص شدن تنها در یک عملکرد بازار

8emk7pY9VggiEZKKfNU2Q8cQGXAqrAVdnzv8BRv5.jpg

به طور کلی بیشتر ما در شرایط رشد کرده‌ایم که فکر می‌کنیم برای تصمیم‌گیری بهتر باید اطلاعات مرتبط داشته باشیم. اما این موضوع لزوما در محیط داد و ستد، خصوصا در مراحل اولیه صدق نمی‌کند. در بیشتر موقعیت‌های بازار، تعداد فروشندگان و خریدران برابر است. همه معامله‌گران دلایل و استدلال های خاص خود را برای انجام فعالیت‌های خود دارند و این امر موجب به وجود آمدن اطلاعات ضد و نقیض می‌شود. از آنجا که اطلاعات زیادی وجود دارد و بیشتر این اطلاعات ضد و نقیض هستند، یک معامله‌گر تازه کار باید آگاهی خود از اطلاعات بازار را محدود کند. داشتن اطلاعات بیشتر، بهتر نیست؛ که این امر فقط موجب ایجاد سردرگمی می‌شود که در نهایت موجب ضرر و زیان خواهد شد.

ابتدا باید با اطلاعات کم شروع کنید و به تدریج به خود اجازه دهید تا اطلاعات بیشتر و بیشتری راجع به بازار دریافت کنید. فقط لازم است که در یکی از عملکردهای بازار که مرتب تکرار می‌شود و تغییر اندکی در آن ایجاد می‌شود تخصص پیدا کنید. برای اینکه متخصص شوید، یک سیستم معامله ساده انتخاب کنید که نشانگر یک الگو است؛ بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که حالت مکانیکی دارد، به جای اینکه یک سیستم ریاضی برگزینید؛ با این کار عملکرد بازار را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد. هدف شما این است که تمام زوایای این سیستم و تمام ارتباطی که بین اجزا وجود دارد و پتانسیل آن برای ایجاد معاملاتی سودمند را درک کنید. در این میان ضروری است که از تمام گزینه ها و اطلاعات دیگر دوری کنید.

اگر در حال مشاهده بازارهای مختلفی هستید تا زمانی که ویژگیهای هر یک از این بازارها را درک نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که تعداد آنها را به یک یا حداکثر دو کاهش دهید.

در این قسمت به سه گام مهم و اساسی برای تبدیل شدن به معامله گر حرفه ای پرداختیم و در " قسمت دوم " به چهار گام دیگر می‌پردازیم.


برگرفته از کتاب " معامله‌گر منظم " - نوشته مارک داگلاس

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©