راهکارهایی جهت انتخاب سهام

معامله گری

ممکن است فکر کنید که می‌دانید چه شرکت‌هایی خوب و چه شرکت‌هایی بد هستند و به سادگی می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، در حالیکه بازار سهام بسیار بزرگتر از آن چیزی هست که شما فکر می‌کنید. هزاران شرکت مختلف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و شما می‌خواهید شرکت‌های مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی جهت انتخاب سهام برای سرمایه‌گذاران جدید ارائه دهیم.

عناوینی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت:

- مراحل معامله‌گری در بازار سهام
- انواع سرمایه‌گذاری
- سخن پایانی

dtF91HZ482ixtE3MfpfXYw6cdOAd4gPc1KPmYroh.jpg

مراحل معامله‌گری در بازار سهام

اکنون بیایید مراحل مهم جهت خرید سهام برای سرمایه‌گذاران جدید را بررسی کنیم تا بتوانید سهام مناسب را انتخاب کنید.

مرحله اول : وضعیت مالی فعلی خود را بررسی نمایید، چقدر می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام هزینه کنید و چقدر می‌توانید به طور منظم و مکرر برای سرمایه‌گذاری هزینه‌ای را در نظر بگیرید. تدوین یک استراتژی که واقع‌بینانه و قابل حفظ باشد، اهمیت دارد. شما نیازی به سرمایه‌ زیادی ندارید، با سرمایه‌ اولیه خیلی کم شروع و هر ماه هم مبلغی را جهت سرمایه‌گذاری اضافه کنید.

مرحله دوم : برای سرمایه‌گذاری خود هدف تعیین کنید. برای چه می‌خواهید سهام بخرید؟ بازنشستگی یا هزینه برای تعطیلات و غیره. تعیین یک بازه زمانی به شما کمک می‌کند تا میزان تحمل ریسک خود را هنگام سرمایه‌گذاری بفهمید. آیا تحمل رکود را دارید یا باید پول خود را در دارایی‌هایی با نوسان کمتر سرمایه‌گذاری کنید؟

مرحله سوم : یک استراتژی مناسب و مؤثر برای خود انتخاب کنید.

در اینجا به 3 استراتژی انتخاب سهام می پردازیم:

استراتژی شماره 1: سرمایه‌گذاری ارزشی

این استراتژی رویکرد وارن بافت است. او بارها این را گفته است که شما در یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنید نه در یک سهام. به گفته وارن بافت، اغلب مردم زمانی که سهامدارند، خود را صاحب کسب و کار تصور نمی‌کنند، در حالیکه به عقیده وی سرمایه‌گذاری نوعی کسب و کار است. در ابتدا باید سهامی را انتخاب کنید که کسب و کار مربوط به آن را می‌فهمید. سپس شرکت را بررسی نمایید که مثلاً در 5 سال آینده چگونه خواهد بود؟ تا بتوانید تصویری از سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید. افرادی مانند وارن بافت دریافته‌اند که بازار نسبت به اخبار خوب یا بد بیش از حد واکنش نشان می‌دهد. با تحلیل و بررسی روی شرکت‌هایی تمرکز کنید که با وجود اخبار اقتصادی و اخبار پیرامون آن شرکت باز هم به موفقیت طولانی مدت دست می‌یابند. رویکرد سرمایه‌گذاری ارزشی می‌تواند برای شما مفید باشد. باید بفهمید  که چرا یک شرکت در درازمدت ارزشمند است.

استراتژی شماره 2: سرمایه‌گذاری رشد

استراتژی شماره 2 به عنوان سرمایه‌گذاری رشد شناخته می‌شود. سهام شرکت‌هایی را بخرید که فرصت‌های رشد بالایی دارند. شرکتی را با بیشترین پتانسیل انتخاب کنید. کدام شرکت دارای مالکیت معنوی یا فناوری جدید برای تغییر چشم‌انداز رقابتی است.

استراتژی شماره 3: استفاده از منابع جهت سرمایه‌گذاری

آخرین استراتژی سرمایه‌گذاری، استفاده از منابع سرمایه‌گذاری است. هنگام سرمایه‌گذاری در بازار سهام، مهم است که در مورد رویدادهای جاری، اطلاعات شرکت‌ها و شرکت‌های مرتبط به هم به روز باشید. بطور مثال اطلاعات مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را می‌توانید از سایت کدال استخراج نمایید.

حتما مقاله " استراتژی انتخاب سهام " در تحلیل‌اپ را مطالعه نمایید تا دید جامع‌تری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

nTocknC5ToVpcnwXgJDf9OynCGrWyfpKO5EUWBIi.jpg
انواع سرمایه‌گذاری

1) سرمایه‌گذارانی که بر خرید و نگهداری سهام در شرکت‌هایی تمرکز دارند که به طور منظم سود سهام خوبی پرداخت می‌کنند. این شرکت‌ها معمولاً قوی اما با رشد کم هستند.

2) سرمایه‌گذارانی که هدف آن‌ها حفظ ثروت است و به دلیل طبیعت یا شرایطشان، تحمل ریسک پایینی دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در شرکت‌هایی با ثبات سرمایه‌گذاری کنند و ممکن است به نگه‌داری سهام شرکت‌هایی که در زمان‌هایی زیان‌ده می‌شوند، خاتمه دهند. بطور مثال آن‌ها به دنبال عرضه اولیه عمومی نیستند.

3) سرمایه‌گذارانی که به دنبال افزایش سرمایه هستند سهام شرکت‌هایی را می‌خرند که در بهترین سال‌های رشد اولیه خود قرار دارند. آن‌ها مایلند درجه بالاتری از ریسک را برای شانس دست‌یابی به سودهای بزرگ بپذیرند.

سخن پایانی

اکنون که سه استراتژی یک سرمایه‌گذاری موفق برای سرمایه‌گذاران جدید بیان شد، باید با بکارگیری این استراتژی‌ها سهام مناسب سبد خود را انتخاب کنید؛ هر یک از آن‌ها جزو بهترین‌ها هستند. تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها استراتژی مورد علاقه شماست و از امروز شروع به سرمایه‌گذاری کنید!

 

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©