آموزش نرم افزار Timing Solution - قسمت 46

نرم افزار

زبان یونیورسال رویدادها - Universal Language of Events (ULE) 

Timing Solution به عنوان یک ابزار تصمیم گیری کمکی است که ابزار مورد نیاز معامله گران را بر اساس یک ایده ساده در اختیار آنها قرار می دهد: سعی کنید ارتباطی بین حرکات بازار و برخی فرایندها یا پدیده هایی که ما با آنها آشنا هستیم را پیدا کنید. چرا؟ - تنها به این دلیل که هیچ نظریه ای وجود ندارد که حرکات بازار را جوری توصیف کند که در عمل نیز تأیید شود. ما فقط مجموعه ای از داده های ثابت داریم و برخی تلاش می کنند که از طریق روش های تحلیل بنیادی یا تکنیکال آنها را درک کنند. تحلیل بنیادی ارتباط بین حرکات بازار و عوامل بنیادی  را مورد بررسی قرار می دهد. تحلیل تکنیکال با نمودار قیمت کار می کند و روابط درونی خود را که توسط اندیکاتورهای TA ارائه میشود جستجو میکند. نرم افزار Timing Solution نرم افزاری است که برای پرکردن شکاف بین این دو طراحی شده است، داده های گذشته را تجزیه و تحلیل می کند ، آنها را با پدیده های شناخته شده مقایسه می کند و روابط بین این پدیده ها و داده های بازار را شبیه سازی می کند. ما می توانیم آن را انجام دهیم ، و البته می توانیم آن را به راحتی انجام دهیم - با توجه به زبان یونیورسال رویدادها (ULE)، که ایده اصلی این نرم افزار است.

وقتی 10 سال پیش با Alphee Lavoie ملاقات کردم ، یکی از اولین سؤالات وی این بود: آیا می توان تاریخ هایی را که برخی از وقایع نجومی اتفاق افتاده است محاسبه و ثبت کرد و عملکرد بازار را در آن تاریخ ها مشاهده کرد؟ این امکان پذیر بود و ما این کار را کردیم. این ایده در ماژول SuperSearch از سری Market Trader محقق شده است. در آن زمان ما بسیاری از وقایع مختلف نجومی را ثبت کردیم. سپس ایده زبان ستاره شناسی متولد شد و بعداً به زبان یونیورسال رویدادها (ULE) توسعه یافت. ULE یک ویژگی بسیار مهم دارد: ULE طراحی شده است تا با رویدادهای مختلف ، نه تنها با رویدادهای نجومی یا اخترشناسی سروکار داشته باشد. به عنوان نمونه ، اکنون می توانیم رویدادهای قیمت را نیز در به حساب بیاوریم. این ماژول پتانسیل بسیار زیادی دارد و هر زمان فرآیندی پیدا کنیم که مطابق با حرکات بازارها باشد ، می توانیم آن را به ULE اضافه کنیم و در تحلیل از آن استفاده کنیم.بطوریکهامروزه رویدادهای نجومی بزرگترین گروه در ULE هستند.

این اتفاقی نیست. از یک طرف حرکت اجرام آسمانی نوعی فاکتور بنیادی مستقل از اراده یا فعالیت ماست. از طرف دیگر ، این یکی از فرایندهای فیزیکی است که بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. معادلات حرکت سیاره ای تنها توسط اخترشناسان مورد استفاده قرار نمی گیرد. بلکه توسط بزرگترین دانشمندان گذشته مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته اند (اسحاق نیوتن ، تیکو براهه ، كوپرنیک و كپلر) و اکنون توسط دانشمندان هوافضا ، ستاره شناسان ، فیزیكدانان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین اگر ارتباطی بین عملکرد بازار و فاکتورهای نجومی وجود داشته باشد، حداقل می توانیم مطمئن باشیم که قسمت نجومی با دقت بسیار زیاد محاسبه و ثبت می شود. (و ما معتقدیم که این همبستگی وجود دارد - به این دلیل که حرکتهای بازار منعکس کننده خرد جمعی است که توسط فاکتورهای نجومی بسیار خوب توصیف می شود.) بنابراین ، ULE از قطعات کوچک ساخته شده است - رویدادهای مختلف. ما می توانیم دریابیم که این اتفاقات در گذشته در چه زمانی رخ داده است و وضعیت بازار را در این لحظه ها ثبت می کنیم. (در اینجا و در ادامه این درسها) من مجموعه داده های تحلیل شده را "بازار تحلیل شده" ، "بازار" یا "ابزار مالی" می نامم ؛ این به معنای داده های مداوم است که ما با کمک Timing Solution تحلیل می کنیم. سهام ، شاخص یا معاملات آتی ؛ من چندین بار اطلاعات عملکرد نور خورشید و دما را برای برخی از مکانها نیز امتحان کردم.) همانطور که قبلاً گفتم ، بخش عظیمی توسط وقایع نجومی ایجاد شده است.

من سعی کردم تا پارامترهای نجومی که یک روند واقعی را منعکس می کند - مانند موقعیت سیارات در دایره البروج (زودیاک) ، زاویه بین سیارات ، سرعت سیاره ای ، دوره های سیارات، این وقایع نجومی توسط معادلات اخترشناسی توصیف می شود. همچنین ، من پارامترهای مطلق نجومی را درنظر گرفتم - مانند حرکت راجعه / مستقیم ، موقعیت سیارات در خانه ها ، گره های ماه و موارد دیگر. درصورتی که شما با آسترولوژی آشنایی داشته باشید ، به راحتی متوجه می شوید که چگونه با این ماژول کار کنید (یا SuperSearch در Market Trader یا ULE در Timing Solution). اگر با نجوم آشنایی ندارید ، جای نگرانی نیست. لازم نیست که شما همه مهارتهای آسترولوژی را بیاموزید حداقل در این مرحله، کافی است که نام و معنای رویدادهای نجومی را که در ULE وجود دارد ، بدانید و بتوانید با آن کار کنید. "کار با آن" به معنای توانایی انتخاب پارامترهای لازم و تفسیر نتایج محاسبه شده است. شما می توانید به دقت محاسبات این نرم افزار اعتماد کنید ، Timing Solution و Market Trader آنرا به خوبی انجام می دهند. به زودی شما مجذوب دنیای نجوم خواهید شد و چیزهای زیادی خواهید خواند و یاد خواهید گرفت. اما اکنون - کافی است که بتوانیم با این آجرهای ULE کار کنیم. این یک توانایی بسیار با ارزش است: که بعدا به شما کمک می کند تا مدل های خود را برای خطوط پیش بینی ایجاد کنید و اکنون به شما در ارزیابی ایده های مختلف کمک می کند.

حداقل یک بار در هفته سوالاتی از این قبیل از خودم میپرسم: "فکر می کنی دفعه بعد که مریخ وارد برج اسد شود، بازار بورس چه خواهد شد؟ آیا رشد (یا افت) می کند؟ وقتی از خودم می پرسم چرا باید این اتفاق بیفتد ، بهترین جواب چیزی شبیه به این است: " زمانی که مریخ در سپتامبر 1996 وارد برج اسد شده بود این اتفاق افتاده است ". همانطور که یک بار معلم ، دوست و شریک من آلفی لاوئی گفته است: "آسترولوژی مالی علم دقیقی است". در معامله گری با چرخه های نجومی ، ما باید کل تصویر را ببینیم بنابراین ، ما چه کاری باید انجام دهیم؟ ماژول ULE (یا SuperSearch) را اجرا می کنیم. و در آنجا گزینه مربوط به رویداد نجومی مورد نظر باز می کنیم ، محاسبات را انجام داده و تمام لحظاتی را که این در این رویداد در گذشته رخ داده است  را دریافت می کنیم. (به هر حال ، "گذشته" به معنی اطلاعات قیمت است ، داده های تاریخی ابزار مالی هستند که ما آنها را جستجو می کنیم.) پس این برنامه دوباره به ما کمک می کند: تاریخ وقایع را با شرایط بازار مقایسه می کند و تجزیه و تحلیل آماری را انجام می دهد.

بنابراین، بخش ناخوشایند و کسل کننده محاسبه افت و خیزهای بازار و مقایسه آنها با گروه های کنترلی توسط کامپیوتر انجام می شود. و کار افتخارآمیز تفکر و نتیجه گیری را ما انجام خواهیم داد. بعد از یادگیری این مطالب ، شما قادر خواهید بود مدت چند ثانیه اتفاقات نجومی را بررسی کنید. بنابراین ، شما با اطلاعات نجوم مالی در سطح جدیدی سر و کار خواهید داشت -  و نیازی به اعتماد به کسی یا چیز دیگری نخواهید داشت ، زیرا میتوانید اظهارات آنها را ارزیابی کنید. مرحله بعدی اینست که خودتان چنین اظهاراتی داشته باشید. بیایید شروع به کار کنیم. ما با یک مثال عملی شروع می کنیم. این سؤالی است که من اخیراً از یکی از خبرنگاران شنیده ام" وقتی زحل در حال تغییر وضعیت از حرکت مستقیم به حرکت راجعه است، چه اتفاقی برای شاخص داو جونز (DJI) می افتد" برای پاسخ به این سوال روش های مختلفی وجود دارد. ممکن است حدس بزنید (که من از این روش استفاده نمی کنم). ممکن است قوانین کلی آسترولوژی را بکار ببرید (که من آن را نیز توصیه نمی کنم ؛ استفاده از نمادهای عمومی آسترولوژی که برای کاربرد شاخه دیگری از آسترولوژی طراحی شده است که مبحث این درس نیست). من ترجیح می دهم این کار را با تحلیل دقیق انجام دهم. ما در اینجا یک موضوع یعنی شاخص DJI داریم. ما میخواهیم حرکات آن را با توجه به یک عامل بیرونی یعنی وضعیت حرکت زحل نتیجه گیری کنیم. بنابراین ابتدا داده ها را دانلود کنید. من دیتای DJI را از سال 1885 تا سال 2006 ، یعنی 120سال در اختیار دارم! برای انجام این کار باید روی این دکمه کلیک کنید:

cqzeVFldtCDoBduMcKkBWMT02KEUZ5eROAAVq7TS.jpg

و این فایل را انتخاب کنید:

qCSqXv4NeO8TTVB1H2qWr2Wra5YbRqAkBIoeEhV7.jpg

اکنون این مراحل را انجام دهید:

شماره 1: بر روی گزینه "Calculate" کلیک کنید. سپس برنامه تمام محاسبات مرتبط به رویدادهای نجومی را که ممکن است در دیتای فایل انتخابی ما اتفاق بیفتد را انجام خواهد داد. بعداً وقتی به دنبال وقایع خاص می گردیم و می خواهیم با آنها کار کنیم ، باعث صرفه جویی در وقت ما خواهد شد. بنابراین روی این گزینه کلیک کنید:  

5KCt3OFgPYJMV0fqNijo5BmM7edz6xEZOCPqdedm.jpg

با انجام این کار ، نشانگر بازه آموزشی (LBC) را روی آخرین قیمت موجود تنظیم می کنیم. به این ترتیب ما به این برنامه می گوییم که از تمام تاریخچه قیمت های موجود برای تحلیل این پدیده نجومی استفاده خواهیم کرد.

شماره 2: این گزینه را فعال کنید تا به اجزایUniversal Language Of Events (ULE) دسترسی پیدا کنید:

fhKCLCg0rKGGpFYet4ObTDJXCPuSDW5BmsckChS9.jpg

و سپس روی گزینه "Edit Model" کلیک کنید.

شماره 3: پنجره مربوط به "Model Editor" ظاهر میشود:

ZtZ3nE9YEg5pzKM3MwOss3DKhvqjTrLVr6imzgXw.jpg

این پنجره اصلی ULE است. تب های زیادی در آنجا وجود دارد. هر یک از آنها با برخی از رویدادهای نجومی یا گروهی از رویدادها مطابقت دارد. شما همه چیز را آنجا تعریف می کنید. هر تب مانند یک جمله نجومی است. توصیه می کنم برای آشنایی با هر تب مدتی را صرف کنید.

بگذارید رویداد خود را ضبط کنیم ، " تغییر جهت حرکت ترانزیت زحل از راجعه به مستقیم ".

شماره 4: در اینجا گزینه ای را انتخاب کنید که متناظر با پدیده مورد نظر ما باشد. برای تغییر در وضعیت حرکت گزینه را انتخاب کنید:

GrFNqRtdrFxr85D4mF6dEeryUayJhyEdh67680bf.jpg

شماره 5: تصویر زیر ظاهر می شود. این موارد مربوط به وضعیت حرکت سیاره ای را شرح می دهد: خود وضعیت ، انواع سرعت و شتاب. شما می توانید آن را فقط برای یک سیاره یا برای گروهی از سیارات انجام دهید. همین یک یک تب به ​​شما توانایی انجام تحقیقات زیادی را می دهد. برای مثال ما، این صفحه را به اینصورت پر کنید:

0mKO47g95xsJ8uMFVTD7dzeTqH5Y17uuo3S7zoIT.jpg

ما این رویداد نجومی را ضبط کرده ایم ، "ترانزیت زحل بصورت حرکت راجعه".

شماره 6: برای افزودن این رویداد به لیست ، بر روی گزینه "+" کلیک کنید (اینکار لازم است ، زیرا این برنامه فقط با وقایع موجود در این لیست کار می کند ؛ ما اکنون فقط یک سناریوی ساده متشکل از یک رویداد را انجام می دهیم ؛ می توانید بعداً رویدادهای دیگری را اضافه کنید - این یک روش برای ایجاد یک مدل است):

z1jPb5OYkjXR26FwE5J0IHW8Bx3eRN7OWJaK1Meu.jpg

شماره 7: تقریباً انجام شده است. بر روی گزینه " Calculate" در پنجره اصلی کلیک کنید:

7FCZXKg1hTPti8bEFZkseyWXO9v30hX1e9J12fjz.jpg

شماره 8: اکنون در پنجره اصلی باید چیزی شبیه به این را داشته باشید:

qsprqiBEZ3ue4MY2h0QFAW40pl78v5XfrjR5r43q.jpg

خط سیاه نشان دهنده دیتای ما است. مناطق قرمز مربوط به دوره هایی است که ترانزیت زحل بصورت راجعه است.

 

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©