آموزش نرم افزار MotiveWave - قسمت 8

نرم افزار

تنظیم ایمیل در نرم افزار موتیوویو را میتوان برای ارسال پیام‌های ایمیل به عنوان بخشی از هشدارها یا سیگنال‌های تولید شده به وسیله مطالعات، پیکربندی کرد. برای فعال سازی این ویژگی نیاز است تنظیمات SMTP (پروتکلی برای انتقال ایمیل) را در پنجره Preferences انجام دهید. موتیو ویو از سرویس های ایمیل عمومی و معروف مانند Gmail ,Yahoo mail ,Hotmail و... پشتیبانی میکند. البته در این نرم افزار از ایمیل های شرکتی نیز میتوان استفاده نمود. برای این منظور فقط باید تنظیمات SMTP را از Network Administrator دریافت کنید.

5LqEMo8lA0ewqfmIs68hIEbt3IMCTQIYlfXsGeZV.png

بعد از کلیک بر روی Preferences ، صفحه زیر باز میشود که به تب Email  رفته و تنظیمات مورد نیاز را در آن وارد کنیم:

J1UdaB5RwBw9hDyb3qEfNnmQ083LwdNCFEwQJsyU.png

قبل از وارد کردن تنظیمات، وارد صفحه ایمیل خود شوید. دقت کنید حتما باید رمز ورود به ایمیل خود را داشته باشید. برای مثال وارد سرویس Gmail میشویم:

5amKZdMWycN9hvVMri5T65VRl4DfxnG4b7IC8vyu.jpg

سپس بر روی قسمت Google Account  کلیک می کنیم:

5ID9Tu8X2Z58Hl4XG0IJIRz2c1OSlFmEFBA3wylG.jpg

بر روی Manage your Google Account کلیک کنید و در صفحه بعد بروی قسمت Security کلیک کنید:

uBzLAyMNgtfUf7XU5uqdgwtDgYpxr9SoVYEVomYk.jpg

در اواسط صفحه با قسمت Less secure app access مواجه می شوید که بصورت خاموش است. برای فعال کردن آن بروی گزینه Turn on access کیلیک کنید:

zj7M8JjW1ML3WlVMMl5F5KEOUU4lCN0vScD5qOw4.jpg

در صفحه دیگری که باز میشود قسمت Allow less secure apps را فعال کنید:

rR97g91OWOPMPisvMFmED4JysFPZ69SBnCVglahu.jpg

حال تنظیمات ایمیل شما تکمیل شده است. اکنون به قسمت Preferences و تب Email در صفحه نرم افزار موتیو ویو وارد شوید، گزینه Allow Outgoing Email  را فعال کنید و در قسمت بعدی عبارت smtp.gmail.com را تایپ کنید، تب بعدی بطور خودکار عدد 465 که port  جیمیل می باشد را وارد میکند و در ادامه نام و کلمه عبور ایمیل خود را وارد کنید. در فیلد بعد ایمیلی را وارد کنید که از آن برای ارسال هشدار و پیغام میخواهید استفاده کنید و در ادامه ایمیلی که قرار است آن پیغام برای آن ارسال شود را قید کنید و بر روی دکمه Apply و سپس Ok کلیک کنید.

jXwkzU9zNjiuJIQ7HBKG8SMSO3HsNFLYauATVm3M.jpg

در ادامه یکبار از نرم افزار موتیو ویو خارج شوید و دوباره وارد نرم افزار شوید و دوباره به قسمت Email بروید و برای امتحان بر روی دکمه " Send Test Email " کلیک کنید که در ادامه یک پیغام مبنی بر ارسال یک ایمیل تستی برای شما نمایش داده خواهد شد. برای ایجاد هشدار می توانید برای نمونه یک خط روند رسم کنید که با رسیدن قیمت به منطقه دلخواه به ایمیل شما این هشدار ارسال گردد. برای اینکار بعد از رسم خط روند بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Create Alert را انتخاب کنید:

hMyiPFdPLCE4EwzF9mNrB2ClcNG9TbNdN7pTV3O4.jpg

و با دادن شروط لازم به انتهای صفحه رفته و قسمت Send Email را از NO به Yes  تغییر دهید و سپس Ok را کلیک کنید. 

fVq1E0hpIAnSwWUX7NI10E7tHvrc53kEGiOnnj4k.png

هر زمان که شرط شما اجرا شود یک هشدار برای ایمیل شما رسال خواهد شد.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©