آموزش نرم افزار MotiveWave - قسمت 18

نرم افزار

مولفه‌ها

انواع مختلفی از مولفه‌ها را می‌توان به عنوا بخشی از تحلیل به نمودار اضافه کرد. نمونه هایی از مولفه شامل Trend Lines(خطوط روند)، Elliott Waves (امواج الیوت)، Commentary (تفسیر)، Channels (کانال‌ها)، Price Labels (برچسب‌های قیمت)، و Markers (نشانگرها) می‌باشد. مولفه‌ها را می‌توان از قاب Components یا با استفاده از ابزار ماوس (واقع در نوار ابزار) به نمودار اضافه کرد.

c0C6qYR8JIj5Bs19LggB8F2Znt7b9Ct6L0vKBlmp.png

قاب مولفه‌ها

قاب مولفه‌ها ابزار مورد استفاده در نمودارها و تحلیل‌ها را سازماندهی میکند. این قاب در سمت چپ ناحیه نمودار نمایش داده میشود و در قالب پرونده‌هایی سازماندهی شده است. این قاب را می‌توانید با کلیک روی علامت ضربدر بالا سمت راست قاب مخفی نمود. دکمه ای در سمت راست نوار ابزار جهت نمایش/پنهان کردن قاب مذکور تعبیه شده است. یا اینکه می‌توانید روی Components <-- Display <-- View در نوار منو کلیک کنید.

AxGbJPngDZ3gK7siml1J2hxukHkeTm8JdUjH7GUN.png

E6toBx3D6T9Cq6b2r3nAeQeN79W7jnfWa1Tcey2C.png

افزودن یک مولفه

برای افزودن مولفه‌ای از قاب مولفه‌ها به نمودار، روی ابزار مورد نظر کلیک کرده و آن را به روی نمودار بکشید (تصویر زیر). روش دیگر این است که روی ابزار مورد نظر دوبار کلیک کنید یا روی آن کلیک راست کرده و گزینه Add to --> Graph کلیک کنید. در این حالت ابزار مورد نظر در مرکز نمودار درج خواهد شد.

2iCOXWQSP8kTiG2uLlDRaALlE7LJkaJFvV6UVay5.png

zGisXfS7dbFJhG7BUqOzfihtREY9kNyy5AGHtiJL.png

ابزار ماوس بیشتر شامل مولفه‌های عمومی تر است. در برخی موارد استفاده از این ابزار می‌تواند راحت‌تر از استفاده از قاب Components باشد. ابزار ماوس در لیست کشویی Tools در نوار ابزار قرار دارد و امکان سفارشی نمودن آن وجود دارد. ضمن اینکه کلیدهای میانبر برای انتخاب سریعتر این ابزار وجود دارد. این کلیدها معمولا ترکیبی از  <Ctrl+Shift+<Key می‌باشند.

OjYT5VHWxS5PI0iUUOc5MTGPaANU2qlsIAfYbg2h.png

مثال زیر استفاده از Channel Tool را برای ایجاد یک کانال نشان میدهد. این ابزار خاص برای ترسیم نیاز به سه کانال دارد. در ضمن همانطور که کلیک میکنید، کانال ترسیم میشود.

tdsOsqpuVGVJnvsJbzlDHgjzuQr9NDBtFckrV9xX.jpg

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©