آموزش نرم افزار MotiveWave - قسمت 15

نرم افزار

خطوط متقاطع

ویژگی خطوط متقاطع باعث ترسیم خطوط عمودی و افقی در مکان کنونی نشانگر ماوس برای نمایان ساختن مقادیر محور عمودی (قیمت) و محور افقی (زمان) میشود.

DUOZa2sTEtZUVhY1hE2uEzZw2jlRKvMDz9GJIiOj.jpg
U1BwlvdnwvEdhN1gCxzqW5wZpM4q0U2v7l3Cg13B.png

گزینه های مختلفی برای پیکربندی این خطوط متقاطع وجود دارند. برای تنظیم آن باید به برگه  Options <-- Chart <-- Preferences مراجعه کنید.

TpLrCT7Gn9cf8rLZde7KbLeGZwHEVIPYYzW9YYq2.jpg

خطوط متقاطع سراسری

Global Cross Hair روشی مناسب برای تعیین موقعیت نشانگر ماوس میان چندین نمودار مختلف است که ابزار مالی یکسانی را نمایش میدهند. این گزینه را می‌توانید در پنجره Preferences فعال کنید. در تصویر زیر به موقعیت کنونی نشانگر ماوس روی نمودار اول توجه داشته باشید. شما همان موقعیت را در سه نمودار دیگر در بازه زمانی (یا اندازه های مختلف میله های قیمت) مشاهده میکنید.

ivGGJWMjEfKB8TDdfIf9HYqzgLo9rnvOdo6Zn2cU.png

زمان و فروش ها

قاب Sales & Time تیک های تاریخی را برای ابزار مالی انتخابی نمایش میدهد. داده ها و ستون‌های موجود در این قاب به نوع کارگزاری و سرویس داده انتخابی شما بستگی دارد. مثال زیر، قاب Sales & Time مربوط به رمز ارز STEEM/USDT  را نمایش میدهد:

5oSo8lQdN0RNZm7JcyeJILftMGIHDYhmzJ2iMxzn.png

برای سادگی کار، دکمه ای در نوار ابزار برای فعالسازی نمایش این قاب تعبیه شده است. یا این که میتوانید از نوار منوی بالا روی View --> Display --> Time & Sales Panel کلیک کنید.PpXTlJ5aSkxgu1DYOy2kbWHTiblFHDGqazvstpIC.png

قاب عمق بازار

این قاب عمق بازار یا جدولی از مقادیر عرضه و تقاضا نمایش میدهد. برای نمایش این قاب به  View --> Display --> DOM Panel در نوار ابزار بالای نرم افزار مراجعه کنید. برای راحتی کار دکمه ای برای نمایش یا عدم نمایش این قاب در نوار ابزار تعبیه شده است.

gEoDfuydYGXsDPI4QMaKvdmhQUkpEQFFYZRn3e1P.png
1E0EHPBEKF69RytAN46VybQUGDGVFbWrJsjYxBOL.png

برچسب‌های نمودار

برچسب‌های نمودار اطلاعات Price Plot نمودار را نمایش می‌دهد. این برچسب‌ها را می‌توان در هر 4 گوشه نمودار نمایش داد. مثال زیر برخی از برچسب‌های نمودار را نمایش میدهد:

4JfIHN8lprMbjCGYWCDB7gcrN6xTev5Nu6IvmkFp.jpg

برچسب‌های نمایش داده شده روی نمودار را می‌توان از پنجره Chart Setting (با دو بار کلیک کردن بر روی نمودار) پیگربندی نمود. مشخصات برچسب‌ها در برگه Labels قرار دارد:

SM1v3hRKAx9Q0RQ83WbwrpyoHiSqrnjEb0e1o1UO.png

با دو بار کلیک کردن روی یکی از برچسب‌های موجود در فهرست سمت راست یا انتخاب یکی از آنها و کلیک روی دکمه ویرایش که به شکل یک مداد است می‌توانید مشخصات برچسب را تغییر دهید (تصویر بالا). از پنجره ظاهر شده، می‌توانید گوشه ای را که قصد نمایش برچسب دارید انتخاب کرده و رنگ، فونت و سایر مشخصه های آن را تغییر دهید. ترتیب نمایش برچسب‌ها با استفاده از فلشهای بالا/پایین در پنجره Chart Settings تغییر می‌یابد.

3bgkJCY8JGQLbniNP6UUpXbUM702Q8PBog6Sj2Rn.png
9woEZOTD2RSUdfUOn0VQsLteSXGG9D4NZvt2p1V1.png

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©