آموزش نرم افزار MotiveWave - قسمت 14

نرم افزار

صادر کردن داده ها

در MotiveWave این امکان فراهم است که داده های تاریخی پیشین را در چندین فرمت مختلف خروجی بگیرید. برای این کار از نوار منوی بالا File --> Chart --> Export Data را انتخاب کنید. با این کار پنجره ای با مشخصه های زیر باز خواهد:

AsUvY3ALPwKfmipu0ksWXOYus1b83SJ7EIv9Xw11.png

TscAmcmBPBOuJYDK342SqwxGY5tn3UVcj0rPkAmq.png

1) Symbol : در این قسمت ابزار مالی مودر نظر خود را انتخاب کنید. به طور پیش فرض در این قسمت نام ابزار مالی را خواهید دید که در حال حاضر نمودار آن باز است.
2) Bar Size : اندازه میله را برای داده های تاریخی انتخاب کنید.
Bar Count (3 : تعداد ميله هایی را که قصد صادر کردن آنها را دارید مشخص کنید. برای صادر نمودن تمامی میله ها در پایگاه داده تاریخی، گزینه All Available را انتخاب کنید.
Regular Trading Hours (RTH) Data (4 : با انتخاب این گزینه، داده های خروجی فقط شامل میله هایی خواهد بود که جزئی از معاملات معمول هستند.
5) Export chart data including study values : خروجی گرفتن از داده‌ها به همراه مقادیر مربوط به مطالعات انجام گرفته روی نمودار.
6) Data File : مسیر ذخیره سازی فایل را مشخص کنید.
Format (7 : فرمت فایل خروجی را انتخاب کنید که شامل موارد زیر است:

CSV - yyyyMMdd HHmmss  O,H,L,C,V
CSV - dd/MM/yyyy HH:mm:ss  0,H,L,C,V
Ninja Trader - Start of Bar Time
Ninja Trader - End of Bar Time

iyB0ZIDwU7EaiKMClT4yPEBp2xZO4OkvfDQUUAqs.png

نمای چشم پرنده

نمای چشم پرنده روشی مناسب برای مشاهده تصویری بزرگتر از داده‌های تاریخی فراهم می آورد. برای فعال سازی این ویژگی گزینه View --> Display --> Bird's Eye View را از نوار منوی بالا کلیک کنید.

OZWekz1IVte1CFAoXG83uLJIctkHyceWKurlsbKG.png

Birds Eye View در پایین نمودار به نمایش در می‌آید. ناحیه برجسته شده (منطقه زرد شفاف) داده هایی را که در حال حاضر روی نمودار مشاهده میشوند را نمایش میدهد. می توانید روی این ناحیه کلیک کرده و آن را به چپ یا راست جابجا کنید و داده های متناظر با آن را در ناحیه نمودار مشاهده کنید. عرض منطقه برجسته شده به عرض میله های روی نمودار بستگی دارد.

oCHEEN312CGOXS9TO9OT7phJXXYjQJl2QaKMeFlz.png

اگر میخواهید عرض را تغییر دهید، روی محوز زمان کلیک کرده و آن را به چپ یا راست بکشید.

داده‌های نشانگر ماوس

داده های نشانگر ماوس به نقاط داده ها و مقادیر آنها در موقعیت کنونی نشانگر ماوس اشاره دارد. چندین روش برای مشاهده داده های نشانگر ماوس وجود دارد.

پنجره داده های نشانگر ماوس

Cursor Data Window یک پنجره جداگانه است که در مکان فعلى ماوس داده ها را نمایش می دهد. این پنجره در سرتاسر نمودارها کار میکند. این پنجره را می توان با انتخاب View --> Display --> Cursor Data از نوار منوی بالا باز کرد. برای راحتی کار این پنجره همیشه روی سایر پنجره ها نمایش داده می شود.

oAGyXfPhjIsvAIP5N3256nJzaHzkVkZuR86veZW0.png

3IJXquE7RimiZxEF2uKdmNV76lWYILpiTPQnojR7.png

نوار وضعیت :

داده های مربوط به یک میله قیمت را می‌توان در نوار وضعیت در پایين پنجره مشاهده کرد. این داده ها منعکس کننده مشخصات میله قیمت در موقعیت کنونی نشانگر ماوس می باشند.

Qy62TSik1Camgl6XjZ91WhYkBoJNVqZe3J63TbHt.jpg

پنجره شناور :

اگر نشانگر ماوس را روی یک میله قیمت قرار دهید یک پنجره شناور همراه با اطلاعاتی در خصوص آن میله به مدت ۲ ثانیه به نمایش در خواهد آمد.

7R3wLzdteknPnXRK3iR2XfqAl3uOq3wFw8Ph12eq.png

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©