آموزش نرم افزار ELWAVE - قسمت 5

نرم افزار
Wave tree

نمایان کردن این قسمت قبلا توضیح داده شد. حال نحوه کار با این ابزار حرفه ای برای پیش بینی بازار:

آلترناتیوهای مختلفی را که نرم افزار مشخص کرده برای ما نشان میدهد. ممکن هست از یک جایی روی چارت شروع کنیم و به این نتیجه برسیم که روی موج سوم هستیم و از یک جای دیگر یا تایم فریم دیگر نگاه کنیم و تشخیص دهیم روی موج دیگری هستیم. اولین آلترناتیو در این قسمت قوی ترین آلترناتیو هست (Alt:0). براساس تئوری فیبوناچی ما امتیازات مختلفی را به آلترناتیوهای مختلف می دهیم، یعنی بعضی از آلترناتیوها با امواج الیوت و تئوری فیبوناچی همخوانی بیشتری دارند و امتیاز بیشتری میگیرند و برعکس بعضی ها همخوانی کمتری دارند و امتیاز کمتری میگیرند. بنابراین Alt:0 احتمال وقوع بیشتری نبست به Alt:1 دارد و همینطور الی آخر. اگردقت کنیم خواهیم دیدکه روی برخی از مربع های این پنجره یک ضربدر خاکستری دارند و روی بقیه هیچ علامتی وجود ندارد. اگر ضربدر داشته باشد یعنی هنوز موج تمام نشده و انتظار داریم که باز ادامه داشته باشد و اگر ضربدر نداشته باشد یعنی اینکه موج تکمیل شده و از نظر تئوری الیوت یک موج تمام شده است.

امکان دیگری که در Elwave وجوددارد این است که شاید ما نخواهیم یک آلترناتیو کلی داشته باشیم و بخواهیم مثلا Extension3 که روی تایم فریم minute شناسایی شده را ببینیم. برای اینکار یک راست کلیک روی مربع میکنیم و یک پنجره بنام Select alternative باز میشود.

TsyHifSBXT0EGGlrdLY9x8nzQTXYIhi1QJmIbH2q.png

و با زدن next آلترناتیوهای مختلف را خواهیم دید.

rvc6iBARZLQAf9BGGiZkdfePDLUJfBM5NDF3Utj2.png

اگر بخواهیم هر موجی را بصورت مجزا بررسی کنیم کافی است روی آن راست کلیک کنیم.

یکی دیگر از امکانات این برنامه، Signal inspector می باشد. برای باز شدن پنجره مربوطه کافی است که روی موج مورد نظر دبل کلیک کنیم.

c7E8zXFASC2fSrmvkbXo5Jp7tvnqMnhBBrndSGDo.png

Signal Inspector نشان میدهد که به هر نقطه ای از چارت برسیم بر اساس آن موج چه نقاطی را خواهیم داشت. نکته قابل توجه اینجاست که اعدادی که با حروف کوچک نشان داده می شوند از رنج ما خیلی دور هستند، ولی اعدادی که با حروف بزرگ نمایش داده می شوند به رنج ما نزدیکند و بایستی منتظر وقوع آنها بود.

fkyrKhUt2NX8LZvS5xT2glSpXLiJ9IqwABxKwnPB.png

وقتی به CONFIRM رسیدیم باید اجازه دهیم نرم افزار CONFIRMهای جدیدی را بگیرد. یعنی اگر به سمت بالا برود باید یک روند مثبت را CONFIRMکنیم و بالاعکس.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©