آموزش نرم افزار ELWAVE - قسمت 4

نرم افزار
توضیح ستونهای مختلف Summary Inspector :

قبلا گفته شد که زمانی اقدام به خریدوفروش خواهیم کرد که تمام جهات در این ستون صعودی یا نزولی باشد. ازسمت چپ ستون اول Time Frameهای مختلفی را نشان میدهد. از بالا به پایین بیشترین تایم فریم ها تا کوتاه ترین تایم فرم ها حتی تا Level14 نمایش داده میشود برای تحلیل در بازار ایران از تایم فریم های بالا استفاده میکنیم (Primary و Mediate) و برای بازار فارکس از تایم فریم های پایین (چون دوره سرمایه گزاری بسیار پایین است تایم فریم Minute تا Level14 مفیداست).

ستون دوم مربوط به EASI میباشد که جهت آلترناتیوهای مختلف بازار را نشان میدهد (Negative ,Positive, Neutral). زمانی اقدام به خرید یا فروش میکنیم که تمام جهت ها در این ستون Positive یا Negative باشد. ستون سوم مربوط به Trend میباشد که باز بیانگر جهت میباشد و هنگامیکه همه اینها یک جهت را نشان دهند وارد بازار خواهیم شد. ستون چهارم Wave  را نشان میدهد که در حال حاضر هر کدام از تایم فریم های موجود ما در کدام موج هستند همانطور که میدانیم بهترین موج الیوت موج 3 است که در این حالت راحت تر اقدام به ورود خواهیم کرد چون هم از نظر زمانی هم از نظر رنج قیمت این موج قابل اعتماد ترین موج است.

f7TyLiWwFob8ksfHLPN6idgM0l3wBzzSYQVO8Hb1.png

اگردقت کنیم درستون اول هر کدام از تایم فریم ها یک رنگ بخصوص به خود دارند. در روی نمودار هم هر رنگ مربوط به تایم فریم همرنگ خودش هست.

pIyiKQPf0cNckMMFbvo6Iqhlhnmj8bgjSBg5uhPb.png

منظور از Target  همان هدف است که در ردیف اول (Micro) تارگت اول 1.1170و تارگت دوم کمی از آن بیشتر 1.1283 چون ترندصعودی است. در واقع اینها حد سود ما را مشخص میکنند (T/P)

d6ycklAWcjcSoks2Bhg2DZLmJEuk4nsOkiUxnqU7.png

Target بصورت لوزی یا دیاموند نشان داده میشود که اگر به سمت راست پایین نمودار بالا نگاه کنید آنرا به رنگ بنفش خواهیددید.

Exit
نشان دهنده خروج است، در واقع S/L یا حد زیان را نشان میدهد. یعنی اگر به این نقطه رسید باید از بازار خارج شد.

Reward / Risk / (R/R)
حال اگر به تارگت رسید مایک Reward خواهیم داشت واگر به Exit برسد یک Risk یا ضرر. نسبت Rewrd به Risk یک عددی را به نام R/R ایجاد می کند که باز خیلی خیلی مهم برای تصمیم گیری است.

8 < r/r < 1 یعنی Reward بزرگتر از ریسک هست و می توان وارد بازار شد.
r/r > 1   یعنی Reward کوچکتر از ریسک هست و ورود به بازار توصیه نمی شود.

این نسبت اگر 10 باشد یک عدد غیر واقعی است و نمی شود روی آن حساب کرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©