آموزش نرم افزار داینامیک تریدر – قسمت 1

نرم افزار


از منوی فایل وارد New Chart شوید که صفحه ای همانند شکل زیر باز می شود.

tfVUgA6t1t5k2YS5MihJIppUXjVhfaA6ooNr0yt2.jpg
1. در ستون سمت چپ لیست سبدهایی که در نرم افزار تعریف کردیم آورده می شود. به عنوان نمونه در تصویر دو پورتفوی تعریف شده است. روی هر یک از این پورتفوها کلیک کنید محتوای داخل آن سبد در قسمت 2 آورده می شود. که امکان جستجو در قسمت بالای قسمت وجود دارد.

2. از قسمت 2 می توانیم دسترسی به سهامی که در آن سبد است داشته باشیم.

3. تایم فریم نمودار را می توانیم تغییر دهیم که در ورژن 7 این نرم افزار تایم فریم های هفتگی، ماهانه و فصلی تعریف شده است. وقتی در وضعیت دیفالت قرار دارد همان چارت بخش دوم را نشان می دهد.

4. این امکان را به شما می دهد که تحلیل های نسبتی داشته باشید بدین شکل که دو سهم را با هم مقایسه کنید در حالت Ratio دو سهم نسبت به هم یعنی سهم اول تقسیم بر سهم دو در حالت Spread اختلاف دو سهم یعنی سهم اول منهای سهم دوم و در حالت سوم product که ضرب دو سهم است. به عنوان نمونه اعتقاد داریم دو سهم x و y خوب هستند اما نمی دانیم کدام را بخریم آن موقع تحلیل روی نسبت x/y انجام می دهیم.

5. به عنوان نمونه تصویر زیر نمودار سهم ایران خودرو به سایپا می باشد که در دو سال اخیر در این تصویر خودرو نسبت به سایپا کاهشی بوده در واقع بازدهی سهم سایپا بیش از خودرو بوده است. در واقع اگر تحلیل این نمودار رشد را نشان دهد و ما دنبال خرید یکی از این دو سهم باشیم خودرو می خریم و اگر تحلیل افت را نشان دهید سایپا می خریم.

6. وقتی یک تمپلیت ساخته می شود با زدن تیک، چارت را با تمپلیت لود می کند.

hdBE4g2Vmwz5HbRgQOOFtKwrnVwE3UbNM338JWyb.jpg

 

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©