5 فوق مشاوره در زمینه پول از زبان وارن بافت

معامله گری

m9BJbnuWkn9VO5UuaSdKR5pf3UlhHbHkByPMtNVF.jpg

"وارن بافت" یکی از معتبرترین و قابل احترام‌ترین سرمایه‌گذاران حال حاضر است. در این مقاله قصد داریم برخی نکات و روش‌هایی که او در سرمایه‌گذاری دارد را یاد بگیریم. می‌توان گفت وارن بافت یک سرمایه‌گذار افسانه‌ای است. در واقع او فقط یک میلیاردر و سرمایه‌گذار خود ساخته نیست بلکه او از آن دسته افرادیست که دوست دارد دارایی خود را از طریق آموزش مدیریت سرمایه با دیگران به اشتراک بگذارد. در زیر برخی از نکات مالی که وارن بافت به آنها پرداخته، آورده شده است.

1) قبل از خرج کردن پس انداز کنید

پس‌انداز کردن کارت برنده‌ای برای افزایش ثروت شما می‌باشد. وارن بافت قویا به قدرت سرمایه‌گذاری معتقد است. اما برای سرمایه‌گذاری اول باید پس‌انداز کنید. به همین دلیل پس‌انداز شما باید بصورت اتوماتیک انجام شود. در اکثر بانک‌ها این امکان فراهم شده است که به محض دریافت حقوق قسمتی از آن بصورت اتوماتیک (حتی قبل از اینکه شما فرصتی برای خرج کردن آن پیدا کنید.) از حساب جاری به حساب پس‌انداز منتقل می‌گردد. این کار می‌تواند سبب گردد پولی را که می‌خواهید پس‌انداز کنید را اصلا خرج نکنید.

2) همیشه برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید

شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی یک هزینه برنامه‌ریزی نشده برایتان اتفاق می‌افتد و اگر پولی برای خرج کردن برایش نداشته باشید مجبور خواهید بود کلیه بدهی‌های خود را از دیگران جمع‌آوری کنید و هزینه زیادی را متحمل شوید. به همین دلیل است که بافت به "منابع مالی اضطراری" علاقه‌مند است. یک قاعده کلی می‌گوید که همیشه پول کافی در حساب پس‌انداز خود نگه دارید تا حدی که بتوانید بین 3 تا 6 ماه هزینه‌های زندگی خود را تامین نمایید.

3) سهامی را نخرید که تا 20 سال آینده نمی‌خواهید مالکش باشید

 بافت معتقد است با سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. اما داشتن یک رویکرد بلند مدت برای خرید سهام مهم است. اگر از او بپرسید دوره ایده‌آل برای نگه‌داری هر سهم چه مدت است؟ به شما خواهد گفت برای همیشه! اما به طور کلی می‌توان گفت وی طرفدار خرید سهامی است که برای طولانی مدت بتوان آن را نگه داشت.

4) روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

همانطور که با خرید سهام مناسب سبب افزایش ثروت در سبد سرمایه‌گذاری خود می‌شوید، سرمایه‌گذاری روی خودتان یک افزایش ثروت بسیار ارزشمند است. هر کاری حتی شرکت در یک کلاس آنلاین که سبب می‌گردد شما در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید را انجام دهید و نترسید.

5) از وام مسکن بلند مدت استفاده کنید

بافت یکی از طرفداران خرید خانه با وام بلند مدت است. به خصوص زمانی که قیمت خرید خانه پایین است. مزیت وام بلند مدت این است که خود را درگیر قسط‌های سنگین وام‌های کوتاه مدت نمی‌کنید و زیر بار قسط‌های سنگین نمی‌روید. نکته مهم در خصوص وام‌های بلند مدت این است که ریسک کمی دارد و می‌توانید آن را تامین کنید. پیروی از توصیه‌های مالی وارن بافت بسیار مهم و ارزشمند است زیرا او سخاوتمندانه تجربیات خود را با دیگران به اشتراک  می‌گذارد. همانطور که واضح است استراتژی‌های او برای خودش بسیار خوب عمل کرده است پس می‌تواند برای شما هم کمک‌کننده باشد.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©