مسائل کلیدی برای مدیریت معاملات

معامله گری

Cr7lJfq7ZsT19AQOdbn3o8LENMOxdkaxLTTTJLlv.jpg

روش‌ها و سبک‌های زیادی برای معامله‌گری وجود دارد و بسیاری از این سبک‌ها و روش‌ها در یک سری مسائل، مشترک هستند. این مشترکات، جنبه‌ها و مسائل کلیدی در معامله‌گری هستند و اهمیت زیادی دارند. اگر یک معامله‌گر بتواند با این جنبه‌ها آشنا شود و اطلاعات کافی در مورد این مسائل کسب کند، می‌تواند معاملات خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. در ادامه قصد داریم با این جنبه‌های و مسائل کلیدی برای مدیریت معاملات آشنا شویم.

1) زمان

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در مدیریت معامله، زمان است. زمان در اغلب مواقع معامله‌گران خرده‌پا را محدود می‌کند و روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی معامله‌گران خرده‌پا نمی‌توانند تمام وقت خود را روی معامله‌گری بگذارند؛ چون کارمند یک شرکت هستند و به همین خاطر محدودیت زمانی دارند. البته توجه داشته باشید که شما باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید معاملات خود را با کیفیت تمام دنبال کنید وگرنه ممکن است بازار سود چندانی به شما نرساند. همچنین برای سرمایه‌گذاری باید زمان خود را ارزیابی کنید و سپس با توجه به زمانی که در اختیار دارید، وارد بازاری شوید که با زمان شما سازگاری دارد.

2) مدیریت ریسک

دومین مسئله‌ای که روی مدیریت معاملات تأثیر می‌گذارد، مدیریت ریسک است. مدیریت ریسک یکی از مباحث تخصصی و بسیار مهم در معامله‌گری است که باعث می‌شود سود خود را به بیشترین و زیان را به کمترین حد ممکن برسانید. بعضی از معامله‌گران مبتدی خیلی سریع از بازار خارج می‌شوند؛ چون مهارت و درک درستی از مدیریت ریسک ندارند. وقتی صحبت از مدیریت معاملات به میان می‌آید، هیچ چیز مهم‌تر از مدیریت ریسک نیست. یک سری از تحلیلگران بر این باور هستند که نباید روی بیش از 10 تا 20 درصد سرمایه خود ریسک کنید. درصد مجاز ریسک بین متخصصان و تحلیلگران متفاوت است. سعی کنید در این زمینه یک قاعده و قانون برای خودتان تعیین کنید. این کار باعث می‌شود معاملات شما نظم بگیرد و به همین خاطر است که در مدیریت معاملات به شما کمک می‌کند. گاهی بی‌نظمی در این زمینه باعث می‌شود که معامله‌گر 50 تا 60 درصد سرمایه خود را در یک معامله از دست بدهد. همچنین مدیریت ریسک جلوی احساساتی مثل ترس و طمع را می‌گیرد و آن‌ها را مدیریت می‌کند.

3) روانشناسی معامله‌گری

سومین مسئله‌ای که باید خیلی به آن اهمیت بدهید، روانشناسی معامله‌گری است. سعید کنید مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهید و در دوره‌های آموزشی مربوط به روانشناسی معامله‌گری شرکت کنید. دو احساس مهم «ترس» و «طمع» بسیاری از معامله‌گران مبتدی و حتی حرفه‌ای را از پا درآورده است. بنابراین باید روی روانشناسی معامله‌گری کار کنید تا بتوانید احساسات و عواطف خود را مدیریت کنید و از تحلیل‌های درست و منطقی برای مدیریت معاملات استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©