تمرین هایی برای ایجاد تغییر پایدار و موثر

روانشناسی

تغییر، ساختار و توالی ویژه ای دارد. عواملی به آن سرعت می بخشـند یا متوقفش می کنند. در ادامه پنج اصل مهم در تغییر را توضیح می دهیم که در کـار شما به عنوان مربی معامله گری تأثیر دارد. اگر این موارد را رعایت کنید، شرایط بهتـری برای موفقیت در معامله‌گری خود خواهید داشت.

3vIWJaKY1HRcY2YzHz1jZQQ1KZ4emkqzPXkcsrXW.jpg

زمان بندی و آمادگی

زمان بندی همه چیز است، چه در روانشناسی و چه در معامله گری، تحقیقات آقایان پروچاسکا و دی کلمنت (که تحقیقشان به همین نام مشهور میباشد) نشان داده است که اگـر بـرای انجام تغییرات آمادگی داشته باشیم، احتمال به نتیجه رسیدن تغییـرات افـزایش می یابد. بسیاری اوقات در مورد انجام تغییرات دچار تردید می شویم و مطمئن نیستیم که آیا واقعاً تمایل به کنار گذاشتن روش‌های قدیمی خود داریم یا نه. رفتار معامله‌گری، مورد بررسی قرار گرفت که بیش از آنچه برنامه معاملاتی اش به او اجازه می داد، زیان کرده بود. تنها به این دلیل کـه هـم زمـان بـر روی سـه نمـاد معاملاتی متفاوت که با هم همبستگی بالایی داشتند، معاملاتی بـا حجـم كـامـل انجام داده بود. اشتباه در تشخیص جهت حرکت بازار، زیان بزرگی بـه حسـاب او وارد کرده بود. با این که بازبینی معاملات نشان داد که علت زیان، انتخـاب حـجـم معاملاتی نامناسب بوده است؛ اما ناراحتی او بیشتر بابت تحلیل اشتباهش از بازار بود، نه زیر پا گذاشتن قوانین مدیریت ریسک. بنابراین ابتدا باید به او کمک کرد تا برای تغییر مورد نیازش، آمادگی لازم را به دست آورد. چون شما زمانی تغییر می کنید که برای تغییر آمادگی داشته باشید و زمانی آمادگی برای تغییر را پیدا می کنید که نیاز به تغییر را تشخیص داده اید. همـان طـور کـه پیش تر دیدیم، زمانی که با عواقب رفتارهایمان ارتباط احساسی برقرار می کنیم، نیاز به تغییر در ما ایجاد می شود.

آماده، استوار، حرکت

یکی از دام‌هایی که معاملـه‌گـران مشتاق در آغـاز مربی گری خود، گرفتار آن می شوند، انجام تغییرات بسیار در یک زمـان کوتاه اسـت. هدف‌های زیاد، تمرکز معامله‌گر را کاهش می دهند و در نهایت نیز نمی توانـد به اندازه‌ی کافی به هیچ یک از هدف‌ها نزدیک شود. به عنوان مثال، اگر در فهرست خود پنج تغییر را گنجانده اید، از بین آنها موردی که بیشترین آمادگی و تعهـد برای انجامش را دارید، انتخاب کنید. هدفی که نسبت به آن متعهد نباشید، کـل روند مربی گری شما را مختل خواهد کرد. در عین حال مطمئن شوید هدفی را که قابلیت اجرایی دارد، انتخاب کرده اید و در پیگیری آن ثابت قدم باشید. تا زمـان تحقق آن هدف، هر روز و به طور متمرکز روی آن کار کنید؛ سپس به سراغ تغییر بعدی بروید. موفقیت در به سرانجام رساندن اولین تغییر، انگیزه و قدرت پیگیری اهداف بعدی را در شما ایجاد می کند.

زمانی که مربی خود هستید، تلاش‌های خود را متمرکز کنید و اجـازه دهیـد هـر پیروزی، الهام‌بخش شما برای تلاش‌های بعدی باشد.

تلاش خود را بیشتر کنید

زمانی که اولین تغییر مورد نظرتان را ایجاد کردید، نباید بگذارید در این روند انقطاعی روی دهد. بلکه بر آنچـه ایـن تغییر را ایجـاد کرد تمرکز کنید و تلاشتان را بیشتر کنید. کاری کنید که هدف شما، حفظ آن تغییر باشد. اغلب معامله گران، زمانی که به یک پیشرفت اساسی دست می یابنـد دست از کار می کشند. این درست مانند این است که حریف خـود را در رینگ بوکس به زمین بزنید اما برنگردید و کار را یکسره کنید. شما باید انگیـزه‌ خـود را دو برابر کنید نه این که تنها از آن عادت بد دوری کنید. دشمن تغییر، بازگشت به حالت قبل است. اگر برای ساختن الگوهای جدید، تلاش هایمـان آگاهانه و متمرکز نباشند، به راحتی به الگوهای قدیمی خـود بـازمی گردیم. کلیـد تغييـر جلوگیری از بازگشت به گذشته است. الگوهای جدید را آنقدر تکرار کنید که به بخشی از طبیعت شما تبدیل شوند. هر تغییری که ارزش پیگیری داشـته باشـد، باید ۳۰ بار در طی ۳۰ روز تکرار شود.

مربی گری موفق به این معنی است که به همان اندازه که برای شروع تغییرات تلاش می کنید، برای حفظ آن نیز بکوشید.

فعال باقی بمانید

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که تا زمانی که فعالانه به دنبال ایجاد تغییر باشید، احتمال روی دادن آن افزایش می یابد. به همین دلیل است که تغییر با انجام کارهای جدید و عمـل بـه الگوهای جدید اتفـاق می افتد و صحبت کردن یا فکر کردن درباره‌ تغییر به تنهایی تاثیری ندارد. اغلب مربی گری معامله‌گران به کلیسا رفتن مردم تشبیه می شود، مردم هفته‌ای یک بار به کلیسا می روند و تا ۶ روز آینده سراغی از کلیسا نمی گیرند. در حالی که یک فرد مذهبی واقعی هر روز هفته را طبق باورهای مذهبی اش زندگی می کند. اگر شما نیز می خواهید از طریق درآمد معامله‌گری گذران زندگی کنید، بایـد نگاهتان به حرفه‌ معامله‌گری همین گونه باشد. به همین دلیل است کـه بـرای رسیدن به هدف، بایستی فعالیت‌های روزانه‌ به خصوصی را در نظر بگیریم که به پیشبرد روند تغییر کمک می کنند. اگر هدف شما اجرای بهتر مدیریت ریسک است، بنابراین باید در هر معامله‌ای که انجام می دهید، قوانین مدیریت ریسک را اعمال کنید. اگر هدف شما داشتن ذهنیت بهتر است، پس باید هر روز تمرین‌های به خصوصی را برای حفظ آرامش و تمرکز خود انجام دهید. شما نمی توانید رفتار خود را با تغییر تفکر خود تغییر دهید، اما به محض این که الگوهای رفتاری جدید را دنبال کنید، تفکر شما نیز تغییر خواهد کرد.

مثبت باقی بمانید

«تا زمانی که ورشکسته نشـدید نیـازی بـه اصـلاح روش نیست»، این فلسفه‌ آن دسته از معامله‌گرانی است که تا زمانی که دچار ورشکستگی نشده باشند، در شیوه‌ معامله‌گری خود تغییری ایجـاد نمی کننـد. اگر به خوبی معامله می کنید، پس یکی از بهترین زمـان‌هـا بـرای مربی‌گری خودتان، همین الان است. البته مقصود این نیست که روشی را که کارایی دارد، تغییر دهید، بلکه هدف این است که در آنچه به خوبی انجام می دهیـد، ثبـات بیشتری یابید. انجام بیشتر آنچه کارایی دارد، یک هدف با ارزش است که کمک می کند بر نقاط قوت خود بیشتر تأکید کنید. البته در زمان سوددهی می توانیـد با افتخار به صندلی خود تکیه کنید (که به مراتب راحت تر از کار کردن روی روش معامله‌گری است)، اما در عین حال نباید انتظار رسیدن به درجـات بـالاتر را نیـز داشته باشید. بنابراین بهترین زمان برای مربی گری هنگامی است که کاری را واقعاً خوب یا واقعاً ضعیف انجام میدهید.

متوجه شدیم که بهترین معامله‌گران کسانی هستند که پیشرفت شخصی را به بخشی از سبک زندگی خـود تبدیل کـرده انـد. ایـن معاملـه گـران نسبت به زندگی کاری، تناسب اندام و اوقات فراغت خود بسیار حساس هستند. بودن در بهترین حالت، بـرای آنها رضایت بخش است و مفهوم بالایی دارد. موضوعی که در مورد ورزشکاران بزرگ نیز صادق است، آنها عاشق تمرین کردن هستند و پیوسته خـود را بـه چـالش می کشند. به این ترتیب، تغییر، بخشی از سبک زندگی می شـود و شاهد عملکردی مثال زدنی خواهیم بود و مربی‌گری شخصی به فلسفه زندگی تبدیل می شـود (یک قانون سازمان یافته) نه یک فعالیـت مجـزا در بین تمـام کارهایی که در روز و هفتـه انـجـام می گیرد.

نکته پایانی

بزرگ ترین تغییری که خارج از زندگی معاملاتی خود تمایل به انجام آن دارید، چیست؟ از امور مالی گرفته تا شرایط فیزیکی و روابط؛ یک برنامه‌ روزانه برای محقق ساختن آن تغییر طرح ریزی کنید، تغییری که بر شیوه‌ معامله‌گری شما نیز تأثیرگذار است. این کار به قوی تر ساختن مربی درونیتان کمک می کند. هدف این است که در تمـام طول زندگی، مأمور تغییر خود باشید. کار کردن بر جنبـه‌هـای غیـر معاملاتی زندگی، روشی است که می تواند از شما یک مربی معامله‌گری شخصی بسازد.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©