بهترین روش مدیریت معاملات

مدیریت سرمایه

موفقیت یک تجارت، منحصر به محصولات و خدمات آن نیست. بخش بزرگی از موفقیت شرکتها به نحوه‌ مدیریت تجارت آنها بستگی دارد. اگـر شـرکت هـا افـراد کارآمـد را استخدام نکنند، اگر به درستی بر کار آنها نظارت نکنند، اگر فهرست موجودی را بررسی نکنند و به بودجه پایبند نمانند، حتی با ارائـه بهترین محصولات و خـدمات، در به دست آوردن سود شکست خواهند خورد. این موضوع در حرفه معاملـه گـری نیـز صـادق است. بهترین معامله گرانی که میشناسم در مدیریت معاملات خود بسیار ماهرانه عمل می کنند. مدیریت معامله کاملاً متفاوت از تولید ایده معاملاتی و اجرای آن است و مربوط به کارهایی است که باید بعد از ورود به معامله و قبل از خروج از آن انجام دهید. ممکن است اولین عکس العمل شما در مورد مدیریت معامله این باشد که من کاری انجام نمی دهم. ممکن است بعد از ورود به معامله منتظر بمانید تا قیمت به حد سود یا حد ضرر معامله شما برسد؛ این نوع برخورد، ناکارآمد است. این کار مانند این است که در تمام شعبه ها، ترکیب مشابه ای از محصولات را برای فروش بگذارید، درحالی که در هر محله برخی محصولات بهتر و برخی دیگر بدتر به فروش می رسند.

UYknRsAYpRJ5hWuVKw30puP2bER3fP1KbbdGElfh.jpg

برای درک اهمیت این موضوع، لحظه ای را در نظر بگیرید که یک معاملـه انـجـام داده اید. در لحظه ورود، اطلاعات کمی در مورد صحت ایده خود دارید؛ اما با ادامه حرکت بازار، اطلاعات تازه ای به دست می آورید که ممکن است از دلایل انجام معاملـه شما حمایت کند یا نکند. فرض کنید که با انتظار کاهش نرخ بهره، معامله ای انجام می دهید و در همان زمان اوراق قرضه، رنج قیمتی خـود را می شکند، این اتفـاق صحت ایده معاملاتی شما را تایید می کند؛ یا فرض کنید که انتظار دارید در بازار سهام یک رو به بالا اتفاق بیفتد، افزایش حجم معاملات و حرکت نمودار به سمت اعداد بالاتر، هر دو از انتظار شما حمایت می کننـد. می توانیـد احتمال موفقیت یا شکست معامله فعال خود را با پیگیری موضوعات و اتفاقات بازار بررسی کنید.

مدیریت معامله، همان تصمیماتی هستند که در حین یک معاملـه فعـال و بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، گرفته میشوند .

یکی از کاربردهای این اطلاعات برای اضافه کردن حجـم بـه معاملـه فعـال اسـت. حجم معاملاتی اولیه ممکن است کوچک باشد اما با به دست آوردن اطلاعات جدید و تائید ایده معاملاتی می توان به حجـم معاملـه افـزود. بـرای هـر ایـده معاملاتی، سرمایه خود را به شش واحد تقسیم کنید. بـه طور معمـول، با یک یا دو واحـد از سرمایه خود وارد معامله شوید و اگر بازار، ایده معاملاتی را تایید کرد، سه یا چهار واحد دیگر به حجم معامله اضافه کنید. به تجربه در خواهید یافت که در صورت اشتباه بودن ایده معاملاتی، عموماً از همان ابتدای ورود به معامله متوجه می شوید که اشتباه کرده اید؛ بدین ترتیب افت سرمایه کوچکی را تجربه می کنید. از طرف دیگر، با تائید ایده معاملاتی و افزایش حجم معامله، سـود خـود را از معاملات خـوب بـه حـداکثر می رسانید. مدیریت معامله به اندازه کیفیت ایده اولیه در عملکرد معاملـه گـران نقـش دارد. نوع مدیریت معامله توسط معاملـه گـر باعـث تفـاوت در میزان سـود معاملانش می شود.

مدیریت معامله بدین معناست که در طول معامله فعال خود اطلاعات را پردازش کنید، نه این که منفعلانه به تماشای معامله خـود بنشینید. مدیریت صحیح معاملـه متفاوت از دنبال کردن بازار است، حتی اگر بازار در جهت مـورد نظر شـما حرکت کند. مدیریت معامله، خود یک روند اجرایی مجزاست، در طی این روند در سطوح مناسب و در اصلاحی‌ها به حجم معامله خود می افزاییم. به عنوان مثال، اگر معاملـه خریـد انـجـام داده اید و بازار در یک حرکت صعودی است، اصلاحی‌هـا بایـد در ترازهـای بالاتر اتفـاق بیفتند. برای اضافه کردن به حجم معامله در اصلاحی بازار باید مطمئن شوید که نسبت ریسک به سود برای این معامله جدید مناسب است.

پیش از اضافه کردن هر حجمی به معامله فعلی، باید نسبت ریسک به سـود را بـه طـور مجزا برای این معامله جدید ارزیابی کنید.

زمانی که معامله ای کوتاه مدت انجام میدهم، تمایلات میان روزی را به دقت زیر نظر می گیرم و به دنبال نشانه هایی از حضور خریداران یا فروشندگان فعال در بازار هستم. نمودار و مارکت دلتا را نیز پیگیری می کنم. این بررسـی هـا نشـان می دهند که آیا تمایلات بازار در جهت معامله من است؟ اگر تمایلات بـازار در خـلاف جهت معامله من باشد ممکن است برای احتیاط، قبل از رسیدن قیمت به حـد ضـرر از معامله خارج شوم. این نیز بخشی از مدیریت معامله من است. مثلاً اگر در بازار آتی شاخص اس اند پی ۵۰۰ موقعیت خرید داشته باشم و شکستی رو به پایین در بازار آتی راسل ۲۰۰۰ یا حرکتی در جهت ثبت قیمت‌های پایین تر در بخش کلیـدی بـازار اتفـاق بیفتد، احتمال صعود شاخص کمتر می شود. با خروج پیش از موعد از معامله، سرمایه خود را حفظ می کنم و برای معامله بعد آماده می شوم.

گرفتن تصمیم معاملاتی درست در بازار مهم است اما مهم تر از آن باید بدانیـد چـه زمانی تصمیم معاملاتی درست گرفته اید. بسیاری از معامله گران موفق بـه خـوبی متوجـه این موضوع می شوند و وقتی حق با آنهاست بر برتری خود پافشاری می کنند. چه بازار در جهت معامله آنها حرکت کند و چه در خلاف جهت آن، توانایی ارزیابی ایده ها و فرضیه های معاملاتی خود را دارند. آنها به این دلیـل معاملـه گـران خـوبی هستند که مدیریت معاملاتشان را به خوبی انجام می دهند.

POr2bvMx6UfGwbP7QSL6q5Uptgv6Dwxn3Ybjo0Ga.jpg

وظیفه شما برای این درس این است که شیوه مدیریت معامله خود را بـه عنـوان یک منبع سودآوری مجزا ارزیابی کنید. آیا به حجم معاملات خود می افزایید؟ آیا بهترین ایده ها و تصمیمات معاملاتی خـود را فعالانـه اجـرا مـی کـنیـد؟ اگر مانند بسیاری از معامله گران باشید این مورد یکی از بخش های توسعه نیافته از تجـارت معاملـه گـری شماست. شاید مجبور شوید برای تمرین مهارت‌های مربوط به مدیریت معاملـه و اضـافه کردن حجم، به معامله گری شبیه سازی بازگردید. باید بتوانید در طـول یک معاملـه فعال، زمان را سازماندهی کنید و اطلاعاتی که با مدیریت ایده شما بیشترین ارتبـاط را دارند مشخص کنید. در کل باید نسبت به موقعیت‌هایی که تصمیم معاملاتی درست گرفته اید یک ذهنیت تهاجمی داشته باشید.

بسیاری از معامله گران بابت از دست دادن سرمایه خـود از این تجارت خارج می شوند؛ اما معامله گرانی نیز هستند که به دلیل عدم توانایی در استفاده از ایـده هـای معاملاتی برنده و پتانسیل های خود، این کار را رها می کنند. به عنوان مربی معامله گـری خود باید بیشترین استفاده را از دارایی خود ببرید. یک تمـرین خـوب ایـن اسـت که هم زمان با حساب اصلی خود، یک معامله در حساب مجازی باز کنید و حداقل یک بار به حجم معامله در حساب مجازی اضافه کنید. سپس آمار مربوط به معامله ای که با اضافه کردن حجم انجام دادید را بررسی کنیـد، اعـم از میـزان سـود و هیجـانی کـه بـرای آن پذیرفتید و غیره. به طور خلاصه، نحوه مدیریت معامله را مانند معامله گـری یـک بـازار جدید یاد بگیرید. این فرآیند یادگیری شامل منحنی آموزش، تمـرین هـا و بازخوردهای منحصر به خودش می شود. قرار نیست همیشه تصمیمات درستی بگیرید؛ اما باید بدانیـد چه زمان تصمیم درست گرفته اید تا بیشترین بهره را از آن فرصت ببرید.

اگر قبل از رسیدن قیمت به حد زیان، از معامله خارج شدید آن را بررسی کنید. آیا ایـن مدیریت محتاطانه معامله، به حفظ سرمایه شما کمک کرد یا برای شما هزینه داشـت؟ باید تمرین‌های مربوط به مدیریت معامله را درک کنید و این که آیا ارزشی برای تجـارت معامله گری شما داشته است یا نه.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

0 / 1500
مقاله‌های مشابه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تحلیل‌اپ می‌باشد و محفوظ است. 2024 ©